Leczenie kanałowe - endodoncja
w Pure Dental Clinic w Gdańsku

Co to jest endodoncja?

Endodoncja to dziedzina stomatologii, która zajmuje się leczeniem chorób miazgi zębów, których najczęstszą przyczyną są bakterie obecne w ubytkach próchnicowych. Wśród innych powodów wymienić należy nieszczelne wypełnienia, odbudowy protetyczne (korony, mosty), zapalenie tkanek przyzębia czy urazy zębów.

Jakie są objawy?

Choroby miazgi początkowo manifestują się zwiększoną reakcją na bodźce termiczne. Następnie dołącza się ból na nagryzanie oraz dolegliwości bólowe samoistne.

Niekiedy o obecności toczącego się procesu zapalnego wokół korzenia zęba dowiadujemy się przypadkowo na skutek wykonanego badania radiologicznego. Dlatego tak ważne są regularnie przeprowadzane badania kontrolne.

Każdy ząb zakwalifikowany do leczenia endodontycznego musi zostać odpowiednio przygotowany. Przygotowanie zęba polega na całkowitym opracowaniu próchnicy oraz odbudowie wszystkich brakujących ścian, co umożliwia szczelną izolację od środowiska jamy ustnej za pomocą koferdamu. Koferdam to rodzaj gumy zakładanej na ząb, która izoluje ząb przed dostępem śliny, poprawia widoczność pola zabiegowego oraz zwiększa komfort Pacjenta podczas zabiegu.

Leczenie kanałowe krok po kroku

Leczenie kanałowe polega na usunięciu zainfekowanej lub martwej miazgi zęba, starannym opracowaniu, odkażaniu i szczelnym wypełnieniu kanałów korzeniowych.

Po zakończeniu leczenia kanałowego konieczne jest wykonanie zdjęcia radiologicznego za pomocą radiowizjografii w celu oceny dokładności i prawidłowości przeprowadzonego leczenia.

W trudnych przypadkach klinicznych wspieramy się tomografią komputerową. Pozwala ona na precyzyjną ocenę anatomii leczonego zęba oraz otaczającej go kości.

Leczenie kanałowe w naszej Klinice przebiega bezboleśnie!

Co wyróżnia
leczenie kanałowe
w Pure Dental Clinic?

Praca w powiększeniu

Pracujemy przy użyciu mikroskopu zabiegowego Carl Zeiss Extaro 300, który poprzez 20- krotne powiększenie pola zabiegowego daje nam możliwość kontroli każdego etapu leczenia, dokładnego poznania skomplikowanej anatomii zęba, kontroli jakości jego opracowania i wypełnienia. Dzięki zaawansowanej innowacyjnej technologii, wiedzy i doświadczeniu naszych lekarzy przeprowadzamy skomplikowane zabiegi endodontyczne, a zintegrowana kamera Full HD pozwala na pełną dokumentację leczenia.

Znieczulenie komputerowe The Wand STA

To szybka, skuteczna, bezbolesna metoda doskonała dla najmłodszych Pacjentów i bezpieczna dla kobiet w ciąży.

Płyn znieczulający aplikowany jest z prędkością fizjologiczną, co pozwala wyeliminować bolesne doznania spowodowane rozpieraniem tkanek i wysokim ciśnieniem, które występują przy innych formach znieczulenia.

Koferdam

Bezpieczeństwo i komfort Pacjenta oraz efektywność pracy lekarza.

Jest nieodzownym elementem leczenia endodontycznego w naszej klinice. Zapewnia izolację pola zabiegowego przed dostępem śliny i bakterii, poprawia widoczność pola zabiegowego oraz komfort Pacjenta podczas leczenia.

Mechaniczne oczyszczenie kanałów

Dokładność i skuteczność leczenia.

Bezpieczeństwo i dokładność przeprowadzonego leczenia gwarantuje zastosowanie sterowanych elektronicznie urządzeń do opracowania i pomiaru długości kanałów korzeniowych firmy VDW.

Płynna gutaperka

Pełna szczelność.

Kanały korzeniowe wypełniamy termicznie za pomocą bezprzewodowego systemu SuperEndo Alpha i Beta. Podgrzana płynna gutaperka umożliwia szczelne i precyzyjne wypełnienie kanału dostosowując się do jego nieregularnego kształtu.

Kontrola radiologiczna

Pewność w planowaniu i przebiegu leczenia.

Na każdym etapie leczenia możemy wykonać badanie radiologiczne w celu oceny prowadzonego leczenia. Jest to możliwe dzięki wyposażeniu gabinetów w aparat rtg Carestream Dental 2200+ oraz najbardziej zaawansowanemu aparatowi CBCT CS 9600.

Nasi specjaliści
od leczenia kanałowego